Izgorelost

Pred nami je novo leto in čas novoletnih zaobljub. Vsi gledamo na novo leto z optimizmom in zagnanostjo, slednja pa lahko privede do dodatnega pritiska na naše ustaljene rutine in povzroči izgorelost, tako na delovnem mestu kot pri interakcijah s soljudmi ter pri športnih in drugih aktivnostih.

Kronične težave in stres, povezan z našim vsakodnevnim delovanjem, hitro pripeljejo do stanja, ki je v Mednarodni klasifikaciji bolezni definirana kot stanje izčrpanosti, depersonalizacija (v smislu umikanja ter cinizma) in zmanjšana učinkovitost našega delovanja. S tem pojavom se sreča kar četrtina prebivalstva po svetu, zato na to ne smemo gledati kot na tabu temo. Nujno je razumevanje, kako se s tem spoprijeti.

Proces izgorevanja lahko traja kratek čas, zaradi napornih, stresnih ali bolezenskih razlogov, ali dlje časa, kjer se zaradi delovnih zahtev, stresnega in nezdravega življenja ter visokih pričakovanj družbe, družine, prijateljev ali delovnega mesta.

Čez čas postane posameznik utrujen, fizično ali psihično izčrpan z motnjami spanja, poglobljenimi ali novimi zdravstvene težavami in bolečinami, ki lahko v dolgem roku vodijo do depresije, apatije ali splošnega negativnega odnosa do dejanj ali soljudi, kot tudi občutki krivde in nezadostnosti.

Zato moramo na novo leto gledati z občutkom optimizma ter načrtovati naše delo in dejavnosti, da bo to ustrezalo nam in ne le drugim. S tem poskrbimo, da se bomo počutili dobro, izboljšali naše navade in omogočili osebnostno rast nam kot tudi ostalim, ki so od nas odvisni. Ne pozabite na pogovor z vašimi zaupniki, nadrejenimi, družino in prijatelji, saj je dobra komunikacija vedno prvi korak v pravo smer.

Več si o izčrpanosti si lahko preberete na spodnjih povezavah:
Izgorelost (Inštitut za razvoj človeških virov): https://www.psihoterapija-ordinacija.si/dusevne-motnje/izgorelost/kratko-o-izgorelosti

Link: Izgorelost na delovnem mestu (NIJZ)