Pomembnost spanja v našem življenju 

Marsikaj o spanju še ne vemo, ampak zagotovo pa poznamo njegovo pomembnost za obnavljanje možganov in predelovanje informacij. Starejše osebe se zaradi staranja velikokrat soočijo s problemi spanja. Portal veskajjes.si je pripravil nasvete za lažje spanje, ki so uporabni v vseh življenjskih obdobjih. 

Možgani prek hormonov in živcev uravnavajo ciklusa spanja in budnosti. Praktično od trenutka, ko vstanemo, se v nas nabira potreba po spanju, ki vrh doseže proti večeru. To nam omogoča spanje. V starejših letih se količina izločenih hormonov zmanjša, zato prihaja do problemov pri spanju. To se lahko še dodatno potencira, če zvečer zaužijemo določeno hrano ali pijačo (kava ipd.).

Simptomi premalo spanja se izredno hitro pokažejo Raziskave so odkrile, da starejši potrebujejo toliko spanja kakor mlajši odrasli, in sicer od pet do deset ur, v to so zajeti tudi popoldanski dremeži.

Simptomi, da nam spanja primanjkuje, so očitni: od stalnega zehanja, utrujenosti in nihanja razpoloženja pa vse do nerodnosti, izgube koncentracije, apetita in libida.

Dolgoročno gledano se lahko učinki pomanjkanja spanja pokažejo v obliki poslabšanja imunskega sistema, povečane telesne mase, nekatere študije kažejo, da se poveča tudi tveganje za nastanek sladkorne bolezni tipa 2.

Spodnji nasveti bodo vsekakor pomagali pri boljšemu spancu: 

  • V postelje in iz nje hodite ob podobnem času vsak dan.
  • Uro do dve pred spanjem si privoščite toplo kopel.
  • Spalnico prezračite in jo po potrebi segrejte ali ohladite na prijetno temperaturo.
  • V sobi naj bo popolna tema.
  • Par ur pred spanjem se izogibajte kofeinu.
  • Pred spanjem se izogibajte obilnim obrokom.
  • Delo in ogled filmov ne sodijo v posteljo. Ta naj bo namenjena izključno spanju.
  • Če ne morete zaspati, berite knjigo ali delajte kaj, kar vas sprošča.
  • Pred spanjem se izogibajte elektronskim napravam.
  • Čez dan si lahko privoščite krajši dremež, ki naj bo dolg med 15 do 30 minut. Zadremajte zgodaj popoldne.

O pomembnosti telesne dejavnosti za spanje ter o tem, kako se zjutraj prebuditi z vadbo, pa si prerite na tej strani!