Za dolgotrajne učinke potrebujemo spremembo

Za dolgotrajne učinke potrebujemo spremembo življenjskega sloga, ne diete

V zadnjih letih je s pojavom najrazličnejših diet močno porasla tudi kultura hujšanja, sploh ob porastu prekomerno težkih in debelih prebivalcev. Dieta so vsi bolj ali manj strogo nadzorovani prehranjevalni režimi, njihov namen pa je lahko izguba odvečnih kilogramov, pridobivanje mišične mase, včasih pa gre za diete pod zdravniških nadzorom, katerih namen je izboljšanje zdravstvenega stanja – na primer ob sladkorni bolezni, visokem krvnem tlaku in drugih metabolnih boleznih.

Diete predstavljajo večinoma zelo hipne in radikalne posege v naše prehranjevalne navade, ki se jih težko držimo dlje časa. Psihološke študije pojasnjujejo, da nas stroge prehranske omejitve (sploh pri hrani, ki jo imamo radi), delajo nesrečne. Ni presenetljivo, da dva od petih ljudi z dieto zaključita že v prvem tednu, po mesecu dni pa vztraja le še vsak peti. In tudi če z dieto dosežemo želene spremembe (npr. izgubo telesne teže), se po zaključku diete in prehodu na star način prehranjevanja izgubljeni kilogrami pogosto vrnejo. 

Izguba prekomerne telesne mase je iz vidika zdravja priporočljiva, saj z ohranjanjem zdrave telesne teže močno zmanjšamo verjetnost za razvoj sladkorne bolezni tipa 2, srčno-žilnih bolezni in nekaterih vrst raka. Tudi če se s katero od naštetih težav že spopadamo, lahko z izgubo odvečne telesne mase močno izboljšamo zdravje in kvaliteto življenja v prihajajočih letih. Če pa želimo, da bodo spremembe dolgotrajne, se moramo sprememb lotiti postopoma in namesto skakanja iz ene diete v drugo počasi, ampak zanesljivo, spreminjamo navade, ki bodo postale vodilo našega novega, bolj zdravega življenjskega sloga. 

Več o tem, kako spremeniti navade, si preberite na https://www.prehrana.si/clanek/407-za-dolgotrajne-ucinke-potrebujemo-spremembo-zivljenjskega-sloga-ne-diete