Zdravo prehranjevanje v trenutnem času

Znašli smo se v novi vsakdanjosti, ko večino časa preživimo v stanovanju. Čas za prehranjevanje se je nenadoma raztegnil čez cel dan, medtem ko je gibanje omejeno. Kar pa ni omejeno, je dostop do hladilnika in shrambe, saj se zdaj zdita bližje. Ravno zaradi tega je pomembno, da skrbimo za zdravo prehranjevanje. Portal veš kaj ješ je pripravil uporabne nasvete, kako se ne vdati skušnjavi prigrizkov in razvad ter tudi v času izolacije poskrbeti za uravnoteženo prehrano. Sicer so prvotno namenjeni študentom, ampak njihova uporabnost velja za vse.

Načrt! Pomembno je, da se zavedamo, kaj imamo doma. Popišite hrano in načrtujte obroke za cel teden s pomočjo sestavin, ki jih imate.

V trgovino z nakupovalnim listkom! Največ enkrat tedensko se lahko v trgovino odpravite v primeru, če veste, kaj potrebujete. Ne kupujte prevelikih količin in se držite seznama. Preudarno nakupovanje je pomembno, saj se tako izognemo metanju hrane v smeti in obenem omogočimo dostop do živil tistim, ki jih res potrebujejo.
Ne kupujte izzivalne hrane! Uživanju nezdravih prigrizkov se najlažje izognemo s tem, da jih ne kupimo. Poleg tega obstaja veliko zdravih prigrizkov, ki jih lahko sami pripravite doma, kot so kokice ali pa korenček z namazom.

Kupujte sezonsko in lokalno! Takšna hrana je bolj kakovostno, obenem pa s tem tudi podpirate slovensko gospodarsko, ki bo verjetno kmalu v slabem stanju.
Ustvarite si dnevni ritem! Določite okvirne ure prehranjevanja, spanja in ostalih aktivnosti. Tako bodo vaši dnevi potekali normalno.

Jejte zavestno in v jedilnici! Med prehranjevanjem ugasnite televizijo in telefon ter se v jedilnici posvetite hrani.

Zmanjšajte velikost porcij! Te dni se veliko manj gibamo, kar pomeni, da so naše dnevne potrebe po energiji manjše. Zaradi tega je dobra ideja tudi ustrezno zmanjšati količino in energijsko gostoto hrane, ki jo uživamo. To pomeni manj olja, krompirja, makaronov in podobne hrane, ne zmanjšujte pa količine beljakovin (skuta, jajca…) in povečajte količino sadja in zelenjave.

Ustvarjajte! Sedaj imate odlično priložnost za to, saj splet ponuja zakladnico receptov, ki jih lahko preskusite.

Ne pozabite na šport! Še vedno je gibanje zelo pomembno. Podajte se na sprehod ali pa raziskujte vaše mesto, pri čemer ne pozabite na priporočila, ki veljajo v času epidemije.

Povzeto po prispevku na: veskajjes.si