Instant praški z vitamini

Instant praški z vitamini, iz katerih lahko pripravimo vitaminski napitek, sodijo med prehranska dopolnila in niso primerni za vsakogar in za vsakodnevno uporabo. Vsebujejo tudi veliko sladkorja.

Instant praški z vitamini so zaradi priročnosti in hitre priprave zelo priljubljeni, predvsem med mladimi in celo otroki. Čeprav jih na policah največkrat najdemo med sokovi ali pijačami, jih z njimi ne moremo enačiti. Poleg velike količine sladkorja vsebujejo tudi veliko dodanih vitaminov, zato sodijo med prehranska dopolnila in niso primerni za vsakogar in za vsakodnevno uporabo.

Instant praški z vitamini so večinoma sestavljeni iz sladkorja in citronske kisline, dodano pa imajo aromo sadja (npr. aroma pomaranče). Od aditivov so praškom za lepo barvo dodana barvila, za uravnavanje kislosti natrijevi karbonati ali natrijevi citrati, za zgostitev pa gumi arabikum. Praški z oznako »light« namesto sladkorja vsebuje sladila, kot so sorbitol, natrijev ciklamat in natrijev saharinat.

    Tovrstni izdelki vsebujejo dodane vitamine (tudi do 10 različnih vitaminov), nekateri tudi minerale. Najpogosteje vsebujejo vitamine: A, C, B1, B2, B6, B12, E, folno kislino oz. B9, niacin oz. B3, pantotensko kislino oz. B5 in biotin oz. B7.

Zaradi večje vsebnosti vitaminov je zato pri uživanju potrebna previdnost, saj gre za prehransko dopolnilo. Tudi prekomerno uživanje vitaminov v daljšem časovnem obdobju nam namreč lahko škodi. Pri večini instant praškov z vitamini lahko z enim kozarcem vitaminskega napitka, pripravljenega po navodilih proizvajalca, v svoje telo vnesemo tudi do 50 % priporočenega dnevnega vnosa za vitamine, ki so v prašku.

Zato moramo biti pri odmerjanju tovrstnih praškov pozorni na opozorila proizvajalca in priporočene dnevne porcije, navedene na embalaži.

Vedeti moramo tudi, da prehranska dopolnila niso nadomestek za uravnoteženo prehrano. Torej uživanje vitaminskih praškov nikakor ne more biti enakovredno uživanju zelenjave in sadja.

Raziskave potrjujejo, da je zaščitni učinek vitaminov in mineralov, zaužitih s hrano, večji kot tistih, ki jih zaužijemo v obliki prehranskih dopolnil. Hrana namreč za razliko od prehranskih dopolnil vsebuje poleg vitaminov in mineralov tudi druge snovi, ki lahko vplivajo na boljši izkoristek oz. delovanje nekaterih vitaminov ali mineralov v našem telesu.

Več o tem in nekaj nasvetov pa si poglejte na spletnem portalu veskajjes.si!