VKLJUČITE SADJE IN ZELENJAVO V VSAKDAN

Način prehranjevanja je zelo pomemben. Lahko predstavlja zaščitni dejavnik, ki krepi zdravje in izboljša kvaliteto življenja, lahko pa je dejavnik tveganja, ki naše zdravje ogroža. Obroki, ki vsebujejo zadostne količine zelenjave in sadja, predstavljajo varovalno prehrano, vendar Slovenci v povprečju kljub temu še vedno zaužijemo premalo sadja in zelenjave.

Dnevnemu priporočenemu vnosu sadja in zelenjave tako na primer zadosti le med 6-24 % evropski otrok, medtem ko odrasli v povprečju na dan zaužijejo 230g sadja in zelenjave, kar je samo polovica priporočenega dnevnega vnosa.

Tako vedno imejte v mislih naslednje:

  • Sadje in zelenjava sta pomemben vir vitaminov, mineralov in vlaknin ter številnih drugih zdravju koristnih snovi;
  • Priporočljivo je, da ju vključimo v vsak obrok, s čemer izboljšamo hranilno vrednost obroka in hkrati zmanjšamo njegovo energijsko vrednost;
  • Ciljajmo na vsaj pet porcij zelenjave in sadja na dan (400 do 650 gramov, odvisno od naših energijskih potreb, pri čemer naj bo več zelenjave kot sadja);
  • Dobrodošlo je kombiniranje različnih vrst in barv – različne barve so običajno povezane z vsebnostjo različnih koristnih snovi;
  • Izbiro prilagajamo sezonski in lokalni ponudbi – sveža in nepredelana namreč vsebujeta največ koristnih snovi.

Več o vplivih sadja in zelenjave na zdravje, priporočilih in dnevnih vnosih ter ostalem pa si lahko preberete na tej povezavi