Gobova juha iz vrečke?

V jesenskem času je privlačna ideja gobove juhe, sploh ker lahko ob sprehodu v gozd naberemo jurčke, ki bi popestrili naš dnevni meni. Obstaja pa tudi alternativa: juha iz vrečke. Pri tem pa se pojavlja vprašanje, kaj se sploh skriva v njej in koliko ima skupnega z ‘domačo’ gobovo juho.
Pri tem pomaga hiter pregled sestavin. Količina gob se v juhah razlikuje, običajno pa je to od 2 do 11 odstotkov. Poleg gob prašek za pripravo gobove juhe vsebuje pšenično moko in škrob, maščobe, dehidrirano mleko, sol in začimbe. Dodani so tudi maltodekstrin, ekstrakt kvasa, hidrolizirane mlečne ali rastlinske beljakovine in v redkih primerih tudi dehidrirana zelenjava. Večina vsebuje dodane arome, drugi aditivi pa so le redko na seznamu sestavin.

S porcijo gobove juhe iz vrečke bomo zaužili od 56 do 148 kilokalorij. Podroben pregled hranilnih vrednosti na hrbtni strani izdelkov razkrije, da vsebujejo malo maščob in nasičenih maščobnih kislin, zaradi česar imajo na prehranskem semaforju zeleno luč.

Več o sestavi juh si lahko preberete na: https://veskajjes.si/nasveti-in-novice/51-nasveti-za-zdravo-prehranjevanje/je-juha-iz-vrecke-dobra-izbira

Za konec pa nekaj nasvetov:

  • Pri nakupu juhe iz vrečke bodite pozorni predvsem na vsebnost soli. Pri oceni prehranskega profila in primerjavo med izdelki si pomagajte z aplikacijo VešKajJeš
  • Izberite izdelke s čim krajšim seznamom sestavin. Na seznamu sestavin preverite vsebnost aditivov, na voljo so tudi juhe brez aditivov.
  • V kolikor želite juho bogato z gobami in brez nepotrebnih dodatkov in aditivov, bo najbolje če si jo pripravite sami iz osnovnih sestavin.
  • Vrečka juhe zadostuje za dve, tri ali štiri porcije, odvisno od pakiranja. Če nas je v gospodinjstvu manj, velikokrat pojemo več kot le eno porcijo in posledično zaužijemo tudi več soli in maščob. Zato svetujemo previdnost pri zaužiti količini, juho raje shranite v hladilniku in si jo pogrejte naslednji dan.