Priporočila glede telesne dejavnosti v času širjenja okužbe COVID-19

Strokovnjaki iz Fakultete za šport in NIJZ so pripravili naslednja priporočila: 

Biti fit in ustrezno telesno dejaven pomembno zmanjšuje tveganje za virusno okužbo in zmanjšuje tesnobo, ki jo lahko povzroči (samo)izolacija zaradi preprečitve širjenja virusa. Telesna dejavnost poleg tega zmanjšuje tudi vrsto drugih bolj dolgoročnih zdravstvenih tveganj, zaradi česar je ključno, da smo za ohranjanje telesnega in duševnega zdravja tako otroci kot odrasli tudi v tem času telesno dejavni v skladu s splošnimi priporočilo za telesno dejavnost. To pomeni, da naj bodo otroci vsak dan najmanj 60 minut telesno aktivni v takšni meri, da se globoko zadihajo in spotijo, poleg tega pa morajo dvakrat tedensko izvajati vaje za razvoj moči. Odrasli morajo biti zmerno telesno dejavni vsaj 150 minut na teden. Več in bolj intenzivna telesna dejavnost prinaša večje zdravstvene koristi. S pomočjo pametne fitnes zapestnice, pametne ure in določenih aplikacij na telefonu je mogoče preveriti količino in intenzivnost telesne dejavnosti. Deset tisoč korakov na dan pomeni, da je posameznik na dobri poti, da doseže priporočila za zadostno telesno dejavnost. Je pa glede na okoliščine kakršnakoli telesna dejavnost boljša od nedejavnosti. Vsak korak je boljši od minute sedenja ali ležanja, zato tudi doma naredimo toliko korakov v hiši in stanovanju, kot pač zmoremo: če imamo v hiši stopnice, jih le uporabimo. 

Več nasvetov o telesnem udejstvovanju v času širjenja virusa pa najdete na spletni strani Nacionalnega inštituta za javno zdravje: https://www.nijz.si/sl/priporocila-glede-telesne-dejavnosti-novi-koronavirus-sars-cov-2?fbclid=IwAR363smwPLWciRLCwahmb_rHEZfdP3QelHEs2lSVuHHXVtBooiyfSkll0zo