Resnice soli

Sol je nujno potrebna za naše življenje, vendar povprečen Slovenec in Slovenka pojesta 100 do 200 odstotkov preveč soli, kot so priporočila Svetovne organizacije za zdrave (WHO). Organizacija namreč priporoča do 5 gramov soli dnevno, medtem ko si Slovenci privoščimo od 11 do 14 gramov soli dnevno.

Dolgoročno pretirano uživanje soli lahko vodi v številne zdravstvene težave kot so težave srčno-žilnega sistema, povišan tlak, srčni infarkt, bolezni ledvic in drugo. Ker je sol tako vpeta v naše vsakdanje življenje se vsekakor srečamo s številnimi miti, ki upravičujejo uporabo, vendar v resnici, temu ni tako. »Morska sol je bolj zdrava« Kljub temu, da je pridobljena iz morja, še vseeno vsebuje glavni gradnik vseh soli – natrij, ki je v velikih količinah lahko nevaren zdravju. Enako je s preostalimi solmi: kamena, himalajska, zeliščna.

Vse vsebujejo natrij. »Sol je potrebna za boljši okus hrane« Ena glavnih lastnosti soli je, da je ojačevalec okusa, vendar le v malih količinah. Pred-pripravljena in pakirana, hitra, konzervirana hrana ima visoke vsebnosti soli, ki jih nevede vnesemo v naša telesa. Vendar je potreba po zmanjšanju le te nujno potrebna za izogibanje zdravstvenim zapletom. »Hrana z veliko soli je tako ali tako preslana« Sol je lahko uporabljena tudi kot konzervans in ojačevalec okusa, in je njen okus zakrit s sladkorjem ali drugimi aditivi.

Zato je nujno potrebno preveriti kakšno vsebnost soli imajo živila na embalaži. »Samo starejši morajo skrbeti na dnevni vnos soli« ali »manj soli bo slabo vplivalo na moje zdravje« Zdravstvene težave povezane s prekomernim uživanjem soli se pojavijo šele po daljšem časovnem obdobju, vendar se lahko pojavijo tako med mladimi kot tudi starejšimi uživalci soli. Vendar se je potrebno zavedati, da je sol prisotna v skoraj vseh pripravljenih obrokih, kar povzroči, da hitro in nevede presežemo priporočene meje.

Več si preberite na tej povezavi: https://www.prehrana.si/clanek/317-zmote-o-zmanjsevanju-vnosa-soli