Zdrav polnozrnat zajtrk 

Polnozrnata žita imajo pomembno vlogo ne le v zdravi prehrani, temveč tudi v trajnostnem načinu pridelave hrane in prehranjevanja. Študije namreč kažejo, da polnozrnata žita pomagajo ohranjati vodne vire, zmanjšajo zavržke hrane ter podpirajo boljšo izrabo kmetijskih zemljišč ter kakovost tal. Zajtrk je obrok v katerega zlahka vključimo polnozrnata žita in tako naredimo korak k bolj zdravemu načinu življenja.

Zajtrk je prvi obrok dneva in naše telo oskrbi s hranili, ki jih potrebuje za normalno delovanje. Redno uživanje zajtrka ima dokazano ugodne učinke na zdravje. Tisti, ki redno zajtrkujejo imajo tako manj težav z vzdrževanjem normalne telesne mase, energija in hranila, ki jih dobimo z jutranjim zajtrkom pa pozitivno vplivajo tudi na delovanje možganov ter sposobnost učenja in pomnjenja.

Da bi telesu zagotovili optimalna hranila za delovanje je pomembno tudi, katera živila izberemo za zajtrk. Izogibajmo se predelanim živilom, kot so različni predelani mesni izdelki (hrenovke, paštete in salame) in predelana žita za zajtrk. Takšni izdelki lahko vsebujejo veliko maščob in sladkorja ter malo koristnih snovi. Namesto tega raje pripravimo zajtrk iz osnovnih sestavin, kot so polnozrnat kruh in žita, mleko in fermentirani mlečni izdelki, zelenjava, sadje, semena in oreški ter jajca.

Več o pomembnosti zajtrka in nekaj dobrih nasvetov za optimalen obrok zjutraj pa na spletni strani prehrana.si.