Imunski sistem

Jesen, zima in končno pomlad. To je čas temperaturnega nihanja, prehodnega vremena in ponovenega pojava virusnih in bakterijskih obolenj, ki se hitro prenašajo zaradi sprememb v našem imunskem sistemu. To je čas kjer moramo konstantno spremljati naše počutje, pravilen in zadosten vnos hranilnih snovi in vitaminov in mineralov. 

Naš imunski sistem je mehanizem za obrambo pred škodljivci v oblikah bakterij, virusov, glivic in drugih, ki povzročijo bolezni ali bolezenska stanja. Imunski sistem in njegove celice so vselej aktivne v prepoznavanju in boju proti bolezenskim nepridipravom in jih poskušajo omejiti ali uničiti. Imunski sistem je drugačen med vsakim posameznikom, saj je sestavljen iz prirojenega, s katerim se že rodimo, in pridobljenega, ki jo skozi prebolevanje bolezni in zdravljenje izgrajujemo in pridobivamo odpornost na povzročitelje, v nekaterih primerih tudi za vse življenje. 

Imunski sistem sestavljajo bele krvničke – levkociti, ki se nahajajo v naši krvi. Nastanejo v kostnem mozgu in se delijo na več podvrst, od katerih ima vsaka svojo nalogo. Vendar pa je uspešnost imunskega sistema močno pogojena z drugimi dejavniki, na katere ne moremo vplivati – starost, spol, genetika, ter dejavnike na katere lahko vplivamo – prehrana, gibanje, nezdrave navade, stres, spanec in drugi. Slednji dejavniki jasno pokažejo, da lahko z zdravim načinom življenja zgradimo veliko boljši in odpornejši imunski sistem. 

A vendar, kako se lotiti izboljševanja imunskega sistema in odpornosti telesa? Tega se najlažje lotimo s prehrano. Telo potrebuje zadostno količino hranilnih snovi kot tudi vitaminov in mineralov. Vendar pri prehrani ne smemo pretiravati z mastno hrano z nasičenimi maščobnimi kislinami, saj ta prispeva h kroničnim vnetnim procesom in dodatno izčrpava naš imunski sistem. Sadje in zelenjava, oreščki in živila z dobrimi maščobami, kot so omega-3 ter tako imenovanimi mikrohranili – v obliki vitaminov in mineralov, ki pomagajo telesu pri ohranjanju ali izboljševanju odpornosti. Vendar moramo biti pri slednjih pozorni, da z njimi ne prekoračimo dnevnega priporočenega vnosa in se pred uporabo prehranskih dopolnil pogovorimo s našim zdravnikom ali dietetikom. Ob prehrani pa nam vedno pomaga športna ali gibalna telovadba ter zmanjševanje uporabe naših nezdravih in pregrešnih navad alkohola, tobaka in drugih.

Več o imunskem sistemu si preberite na: 

https://www.prehrana.si/clanek/232-kaj-lahko-storimo-za-boljsi-imunski-sistem