Katera so najboljša živila z nizkim glikemičnim indeksom?

Živila z nizkim glikemičnim indeksom povzročijo počasnejšo rast krvnega sladkorja kot živila s srednjo ali visoko vrednostjo glikemičnega indeksa. Še vedno pa se pojavlja vprašanja, katera so najboljša živila z nizkim glikemičnim indeksom, ki jih lahko uvrstite na svoj jedilnik. 

Študije kažejo, da prehrana z nizkim glikemičnim indeksom pomaga tudi pri nižanju krvnega pritiska pri zdravih odraslih. Prehrana z nižjo vrednostjo ogljikovih hidratov lahko pomaga pri stabiliziranju krvnih sladkorjev pri ljudeh s sladkorno boleznijo tipa 2. 

Ampak kako glikemični indeks pravzaprav deluje? To je lestvice od 1 do 100, kjer dobi vsaka hrana določeno številko – in nižja kot je, dlje traja, da hrana dvigne krvni sladkor tistega, ki jo je zaužil. Glikemični indeks pokaže, kako hitro hrana z ogljikovimi hidrati dvigne nivoje sladkorja v primerjavi s čisto glukozo – ki ima tako kot beli kruh, vrednost 100 na lestvici. Hrana z nizkim indeksom ima številko pod 55, srednja glikemična vrednost je od 55 do 70, visoka glikemična vrednost živil pa pomeni vrednost nad 70. 

Mleko ima glikemični indeks med 37 in 39, pri čemer je odvisno, ali gre za polnomastno mleko ali ne. Prav tako ima mleko veliko kalcija, ki je pomemben za zdravje kosti. Sojino mleko ima glikemični indeks med 17 (z manj maščobe) in 44 (polnomastno). Odvisno je tudi od znamke sojinega mleka. 

Večina sadja ima nizek glikemični indeks zaradi fruktoze in vlaknin. Med sadje, ki ima srednjo do visoko vrednost glikemičnega indeksa, spadajo melone, ananas in sušeno sadje. 

Čičerika ima glikemični indeks 28 in je obenem tudi dober vir proteinov in vlaknin. Poleg tega vsebujejo tudi kalcij, kalij in vitamin B9. Ljudje uporabljajo čičeriko kot nadomestek za krompir ali beli riž, ki imata visok glikemični indeks. Velikokrat se čičerika uživa v obliki humusa, ki je enostaven za pripravo. 

Korenček ima glikemični indeks 39 in je dober za zdravje oči, prav tako pa je dober vir antioksidantov. 

Kaj vpliva na glikemični indeks? 

  • Nivo procesiranja: bolj kot je hrana procesirana, višje glikemične vrednosti ima 
  • Zrelost: sladkor v sadju se ob dozoritvi razgradi 
  • Način priprave: tudi kuhanje lahko razgradi ogljikove hidrate in poveča glikemično vrednost hrane
  • Omaka: če uporabljate kisel preliv, kot je limona, to znižuje vrednost glikemične vrednosti vašega obroka

Več o tem si lahko preberete na https://www.medicalnewstoday.com/articles/324871.php