V zdravi prehrani se priporoča uživanje štirih do petih obrokov na dan. Zajtrk je od vseh najpomembnejši. Definicije obroka so številne in velikokrat temeljijo na kulturnih in socialnih normah, velikokrat pa se kot kriterij uporablja tudi čas uživanja obroka, energijska vrednost in sama sestava. 

Tisti, ki uživajo štiri obroke na dan (zajtrk, kosilo, večerjo in eno malico), imajo boljše delovanje telesne presnove in občutek sitosti čez dan ter zmanjšano možnost prenajedanja. S tem se niža vsebnost maščob v krvi in ugodno vpliva na nivo sladkorja, obenem pa se zmanjša tveganje za hranilno in energijsko podhranjenost. Kot zdravo se smatra pojesti dovolj, da imamo stalno ravno prav poln želodec, s čimer se izognemo temu, da bi pojedli preveč, saj raziskave kažejo, da so manjkajoči obroki glavni razlog prenajedanje pri naslednjem obroku. Z manjšimi obroki preprečimo tudi nagle dvige krvnega sladkorja in s tem inzulina, ki vodi odvečni sladkor do celic, kjer se ta shrani kot višek v obliki maščob. Več manjših obrokov obremeni trebušno slinavko precej manj, kot če bi enako količino hrane zaužili naenkrat. Če jemo večkrat po malem, trebušna slinavka naenkrat proizvede manj inzulina, s čemer preprečimo inzulinski šok, ko nam višek inzulina vpliva potrebo po novi prehrani. Redno uživanje vseh priporočenih obrokov tako dolgoročno prispeva k zdravju in dobremu počutju. 

Dan je pomembno začeti z zajtrkom, ki telo oskrbi s potrebno energijo in hranilnimi snovi po daljšem neabsorbtivnem obdobju preko noči. Zjutraj se ob zajtrkovanju zviša raven glukoze v krvi, kar ugodno vpliva na delovanje telesa. Redno uživanje zajtrka ima tudi številne pozitivne učinke na zdravje, kar so dokazale raziskave. 

Več o tem si lahko preberete na https://www.prehrana.si/clanek/99-redni-obroki-in-zajtrkovanje-so-del-zdrave-prehrane, kjer so zbrani tudi primeri dobrih in slabih zajtrkov.