Zdrava malica

Zakorakali smo v novo leto, kar je tudi čas obljub in načrtov za leto, ki prihaja. Da se boste svojih zaobljub lažje držali, v nadaljevanju naštevamo nekaj uporabnih nasvetov glede prehranjevanja, ki bodo pomagali pri bolj zdravih izbirah in uravnovešenemu življenju. 

Če težko zdržite od malice do kosila ali pa celo preskočite zajtrk, je pravi čas za spremembe. To drži tudi v primeru, če lakoto tešite s kavo, rogljički ali podobnimi prigrizki, ki jih kupite po poti ali v avtomatu. 

Seznam zdravih zaobljub se začne z zajtrkom. Malice naj bodo zdrave, še posebej v primeru, da imate kosilo šele v pozno popoldanskih urah. Zdravo in okusno malico lahko pripravite sami, saj za to ne potrebujete posebnih kuharskih veščin. 

Malica naj bo manjši obrok, še vedno pa poskrbite, da bo dovolj velika, da vas nasiti in da v telo z njo vnesete pomembna hranila. Shranite jo v stekleno posodo, kozarec s pokrovom ali v steklenico (če imate smoothie), da bo vedno pri roki. Če zjutraj za pripravo malice nimate časa, jo pripravite večer prej. 

Res je, da tudi avtomati ponujajo nekaj hitrih rešitev za potešitev lakote, ampak ni vseeno, kaj boste izbrali. Če iščete nekaj, da boste lažje zdržali do kosila, priporočamo neslane oreščke, študentsko hrano, sadno žitno ploščico, sveže sadje ali navaden jogurt.  

Veliko vitaminov, mineralov in antioksidantov lahko pridobite s sadno malico. Priporočljiva količina zaužitega sadja čez dan je okrog 150 gramov, kar je eno jabolko dopoldne in eno popoldne ali pa tretjina košarice jagod. Ideje za zdrave malice so tudi polnozrnata štručka s semeni in kaki, navaden jogurt z grozdjem, smoothie iz banane, banana z zamrznjenim jagodičevjem z jogurtom/mlekom/skuto ali pa na kocke narezano sadje z lanenimi semeni. 

Več idej najdete na https://www.zps.si/index.php/hrana-in-pijaa-topmenu-327/nasveti-za-zdravo-prehranjevanje/9992-ves-kaj-jes-z-zdravo-malico-lazje-zdrzimo-do-kosila-11-12-2019